fredag 13 juli 2012

Aw.









För ett par dagar sedan tog jag med mig min lillasyster till Zoo i Köpenhamn. Morgonen efter möttes jag av rubriker som sa att tigrarna där inne hade ätit upp en kille, men det är en helt annan historia. Filurerna på bilderna är nog inte lika farliga som tigrarna men desto sötare än dem.

Har ingen aning om varför jag gillar dem så pass mycket som jag gör. Sist jag var där stod jag också och tittade på dem jättelänge. Kanske för att de påminner mig om hamstrar som jag haft en del utav genom åren. Jag brukade älska att städa buren åt dem och lägga in massvis med toalettpapper bara för att titta på när de byggde nya bon av toalettpapper och kutterspån. Det var kul ända tills jag blev hyperallergisk mot dem. Illröda ögon som kliar och rinner var inte lika roligt.

Förresten är det väldigt svårt för mig att förstå att detta är alltså präriehundar. Jag har alltid trott att präriehundar var stora och läskiga. Minns att jag blev lika förvånad förra gången jag var där och läste på skylten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar